i

Y fOE Y A T’?’F"Iﬁfﬁ—f %&’gﬁjﬁﬁf‘l fF'i,ng FOa) ~ 2~ S ~
TVBS ® [ =1 ikt 2008 & [l s > J%dxﬂﬂ*‘%‘@ﬂp PPy
AP L & T RO -

Fﬁ‘a’ﬁfﬂi T ¢’pm°’ﬁ‘?vﬁ'[“ ”’F“ﬁ?T’??i R R T AR P Tk e
Fﬁw’f’ﬁ?f A S GRS (O PRI B 2
SR Eﬁ Vg l—wﬁr’? [y (R34 A PHEEHTE T 2008 & ARHEE
AR P RTINS S SRR o 1%1':]‘
E i%@ VSR o B 2R A £ ] i7 Tl"r‘irﬁ"ﬁf[[rj YVFIEZ[“F?“?VEJ
4l I["I["ii 53 WIES R A g (R BER R J%@, ESEL | o

WP U - F R e iy {3 T T
1] P54 ERHEIRET oD st g 1 S BRI P 5 iy S ot
FIBIEETR ) SRR / ARG © o ARl 2% TVBS Py ey |
e E N ] i G207 2 6-UNCI S AR SUHRES o LF”EE?E'HJ‘%\* e 7,
e =9t YFW““JE@‘?' BRIt EF%%%FJW& Fu > HU 2= %

ﬁ'ﬁ”"q“&\F,E Jﬂjﬂl ?E;t%u[ E [ [ R oiﬁ_ﬂﬁ[j ,LJF{T£+tTj sE = rrTEJ@
A = Av— uly‘ﬁ'.}fﬁ s S 2 o I;p;fg Akl 7S TR H&E‘#f ;FEIFJIE p;k,;rsr

SRS - Pl - A e



Abstract

This research examines how television reported the campaign and candidates
during the 2008 Presidential Election in Taiwan. This research is based on a content
analysis and a case study. Election news stories chosen for analysis were from the
evening news of six television stations. Two important news issues were chosen for
the case study

Results of this research showed that the election coverage of CTV and FTV
were most biased. The coverage of CTV favored KMT candidates, and the coverage
of FTV favored DPP candidates. CTS and TVBS-N were far more balanced in their
coverage of the election than other television stations. Besides, this research also
showed that compared to the campaign coverage of 2000 and 2004 presidential
election, the three terrestrial television stations, TTV, CTV and CTS, were more
balanced in their coverage of 2008 presidential election. This implies that the change
of ownership has contributed to the achievement of more balanced election coverage
in the three terrestrial television stations.

Keywords: political bias, presidential election, television news, election coverage



